במלאת השלושים לטבח: 1,400 נרות הודלקו ברחבת הכותל

נתי קאליש No Comments on במלאת השלושים לטבח: 1,400 נרות הודלקו ברחבת הכותל

במלאת שלושים יום לטבח הנורא: 1,400 נרות נשמה לזכרם של הנרצחים הודלקו הערב במעמד מרגש ברחבת הכותל המערבי

12:19
28.04.24
יונתן שורק No Comments on בערב שביעי של פסח שומעים ורואים את שירת הים • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות


הערב התקיים מעמד מרגש ברחבת הכותל המערבי, בהשתתפות עשרות משפחות שכולות ועמותת 'ביחד ננצח', בו הודלקו 1,400 נרות נשמה לזכרם של הנרצחים בטבח הנורא בחג שמחת תורה, ה-7 באוקטובר. את המעמד כיבד בנוכחותו חבר קבינט המלחמה, השר בני גנץ.

את המשפחות ליוו מאות מתפללים מכל רחבי הארץ וגווני החברה הישראלית, אשר שרו יחד שירי רגש ונחמה לזכרם של הנרצחים והנופלים בליווי של הזמר יעקב שוואקי.

פרקי תהילים לזכר הנרצחים נאמרו במעמד על ידי הרב איתן אייזמן, סבא של נועם וישי סלוטקי ז״ל שנפלו בעת הלחימה בדרום; יוסי ריבלין, אח של אביעד וגדעון ז״ל שנרצחו במסיבה ברעים ועמיחי רסלר, אבא של דביר ז״ל, לוחם בחטיבת גולני שנפל במוצב בו שירת. השם יקום דמם.

את תפילת הקדיש בשם משפחות הנופלים והנרצחים, אמר תא״ל במיל׳ דדי שמחי, נציב הכבאות והצלה לשעבר ששכל את בנו גיא הי"ד במהלך הלחימה, ומיד לאחריו נאמרה תפילת אל מלא רחמים ע"י החזן הראשי לצה״ל שי אברמסון.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א נשא תפילה להשבת החטופים והנעדרים, ולאחריו נשא ראש העיר ירושלים משה לאון תפילה לשלום חיילי צה"ל וכוחות הביטחון.

רב הכותל המערבי נשא דברי חיזוק למשפחות השכולות: "אלף וארבע מאות הנרות שאנחנו מדליקים כאן הם לא רק מצבת זיכרון לכל אחד ואחת מחללי שמחת תורה, הם גם זיכרון לכולנו שאת האורות האלה שכבו – אנחנו עוד נדליק מחדש. שזו השליחות הנצחית שלנו, להדליק נר מנר, להביא את האור למקומות האפלים ביותר. להאמין שכל עוד הנר דולק אפשר לתקן. אלף וארבע מאות הנרות ידלקו כאן לזיכרון, על חיים שהיו ואינם. כל נר – עולם מלא. וכשיסתיימו ימי המלחמה ניקח את כל הנרות האלה ונהפוך אותם לאור גדול- אור חדש."



0 תגובות